Jak zarobić milion dolarów w tydzień?

Ostatnie tygodnie mieliśmy ręce zawalone robotą. Rozrastamy się w ogromnym tempie. Jeżeli je utrzymamy to za rok będzie nas około setki :) Nareszcie zdecydowałem się usiąść i spisać to nad czym pracujemy (a przynajmniej część z nas), w jaki sposób działamy i do jakich wniosków dochodzimy. No więc, do dzieła!

Jak zarobić milion dolarów w tydzień? Nie mam bladego pojęcia! Miło mi jednak, że chciałeś odwiedzić naszego bloga i przeczytać o tym co robimy. No hej! :)

Projectoid… ofprojects

Naszym pierwszym pomysłem, który chcieliśmy realizować miał być serwis o wdzięcznej nazwie projectoid. Idea polega na tym aby organizacje miały miejsce za pomocą których mogłyby przeprowadzać rekrutacje do projektów. Dane na temat tego, jakie projekty tworzy dana organizacja i zadania z nich wynikające są istotną informacją dla kandydatów. W końcu, gdy pracujemy nad projektem, często długie miesiące czujemy się z nim związani. W pewien sposób staje się on częścią nas. Dlatego uważamy, że ważną, a niedocenianą informacją podczas procesów rekrutacyjnych jest kontekst projektu, do którego dany pracownik ma zostać przydzielony. Oczywiście, serwis kierowalibyśmy z jednej strony do młodych osób, a  drugiej do PBO (Project Based Organization) i startupów.

Projectoid

Początkowo myśleliśmy o rozwiązaniu nastawionym typowo na klienta. W tym celu znaleźliśmy przy pomocy serwisów do generowania nazw domen odpowiednią nazwę dla naszego projektu. Ten proces daje nam ogrom radości.

Projectoid mógł wyglądać właśnie tak.

Prawda, że przystojny hipster?

Projectoid. Nazwa wydawała się nam sympatyczna, a oczami wyobraźni widzieliśmy od razu odpowiednią maskotkę.  Jak na B2C przystało chcieliśmy, żeby użytkownik był wciągany do serwisu jego użytecznością i mechaniką. Interakcje z serwisem chcieliśmy oprzeć na systemach grywalizacji, gdzie użytkownicy mogliby zbierać punkty i je wydawać na ulepszenia swoich profili. Dzięki tym ulepszeniom mogliby dostać lepsze, bardziej dopasowane propozycje projektów.

.ofprojects

Przy koncepcji B2C nie zostaliśmy jednak długo. Po tym jak rozpisaliśmy grupy docelowe naszego projektu rozpoczeliśmy weryfikować nasz projekt rozmawiając potencjalnymi klientami. Szybko doszliśmy do tego, że najlepiej rozmawia się nam na ten temat z przedstawicielami organizacji. W końcu to od organizacji i ich projektów zależy powodzenie projektu. Zdecydowaliśmy się ugryźć temat z drugiej strony. Stworzyć wartość w personalizowanym serwisie dla biznesu, organizacji pozarządowych i uniwersytetów. Serwis, który umożliwi im stworzenie miejsca, w którym będą mogły podzielić się wiedzą na temat projektowej działalności organizacji. Tak pomysł na Projectoida ewoluował w pomysł na.. ofprojects. Skąd ta nazwa?

Ofprojects może wyglądać właśnie tak!

Jaki (psychologiczny) efekt przedstawia logo?

Pomyślmy. Jesteśmy organizacją. Chcemy mieć miejsce, w którym będziemy mogli spisać informację na temat prowadzonych projektów i ich członków. Dzięki temu każdy nowo przyjęty pracownik będzie mógł wejść na stronę organizacji i sprawdzić, jakie projekty ona prowadzi. Organizacje pozarządowe będą mogły w jasny sposób przedstawić swoją działalność, zaangażować nowych członków, zebrać popracie i potrzebne fundusze. Uniwersytety z jednej strony będą miały narzędzie dla kół naukowych (w celu przestawienia prowadzonych przez nie projektów) a z drugiej – przedstawienie charakterystyki badawczej projektów. Narzędzie będzie nadawało się do przedstawienia działalności zarówno osobom z zewnątrz jak i wewnątrz organizacji dzięki systemowi uprawnień. Wszystko w jednym miejscu. Fachowo taki system nazywa się systemem zarządzania wiedzą (KMS – Knowledge Management System).

Ah no tak.  Nazwa.

Chcemy aby serwis przedstawiający działalność organizacji był w formie odpowiadającej jej charakterystyce. W tym celu chcemy postawić na personalizację i nie świecić naszym brandem. W końcu celem takiego serwisu ma być zainteresowanie potencjalnego klienta bądź pracownika prowadzoną działalnością. Zdecydowaliśmy się użyć w tym celu subdomen. Jak to działa? A tak. Wyobraźmy sobie, że firma Krzak rejestruje w naszym serwisie swoją działalność. My tworzymy jej personalizowany serwis pod adresem:

krzak.ofprojects.com (bądź krzak.ofprojects.pl)

Fajnie? No pewnie, że tak.

Więcej informacji na temat tego jaką naukę wyciągnęliśmy do tej pory z tego projektu już wkrótce.

Pepeshka na targach!

Niedawno przemiła Pani zaprosiła nas na targi innowacyjności, na których zamierzamy się pojawić. Serdecznie wszystkich zapraszamy! Odbędą się one 22-23 listopada w Warszawskiej Szkole Filmowej (ul. gen. Zajączka 7).

  • Sobota, 22 listopada:  10:00 – 19:00
  • Niedziela, 23 listopada: 10:00 – 17:00

Targi organizuje Medialne Mazowsze. Zapowiada się bardzo ciekawie! https://www.facebook.com/medialnemazowsze

W planach jest seria wykładów, gdzie prelegentami będą przedstawiciele startupów. Pepeshka też zamierza dorzucić swoje 3 grosze. :)  W niedzielę, 23.11 o 14:30 opowiemy o tym “Jak zweryfikować pomysł na biznes w Internecie?”.

Gorąco Was zapraszamy! (Będziemy mieli fanty)

Forum

Od tego tygodnia rusza także nasze forum. Rejestrujcie się na forum.pepeshka.pl. Narazie może świecić pustkami ale zamierzamy je bardzo szybko ożywić. Będzie to dla nas idealna forma kontaktu z osobami zainteresowanymi braniem udziału w projektach i chcących się z nami uczyć. No i brać udział w tej przygodzie!

Pepeniry – souveniry z bloga Pepeshki

W tym tygodniu w nagrodę za to, że jesteście z nami podsunę Wam linki do serwisów, które ułatwiają znalezienie nazwy dla startupu – na pewno się przydadzą.

  • wordoid.com
  • panabee.com
  • namemesh.com

PS

Ważna jest dla nas Wasza opinia.

Napiszcie, co sądzicie o pomyśle? Ma sens? Zainwestowalibyście w niego?

about author

admin

related articles