Planowanie konkursu

7 kroków w planowaniu konkursu internetowegoZanim uruchomisz, zastanów się nad następującymi aspektami organizacji konkursów :

 

1. Cele

Odpowiedz sobie na pytania:

  • Dlaczego zdecydowałeś się na organizację konkursu?
  • Co chcesz osiągnąć?
  • Co będzie dla Ciebie sukcesem?

Pamiętaj aby określając cele nie zapomnieć o Misji własnej firmy, którą jakiś czas temu sobie pewnie zdefiniowałeś.
Masz zdecydowanie większą szansę powodzenia realizacji celów, dla których decydujesz się uruchomić konkurs jeżeli będą one zgodne z Misją Twojej firmy.

Oto przykładowa lista celów, dla których organizuje się różne akcje marketingowe, w tym konkursy.

 

2. Target

Odpowiedz sobie na pytania:

  • Do kogo kierujesz swoją akcję?
  • Kto będzie odbiorcą komunikatu?
  • Czym charakteryzuje się dana grupa?

Im dokładniej to sprecyzujesz, tym łatwiej będzie znaleźć odpowiednie narzędzia promocyjne, a efekt końcowy (realizacja celów) będzie skuteczniejszy.

 

3. Budżet

Planując, uwzględnij:

  • wydatki na stworzenie i utrzymanie strony konkursowej i/lub aplikacji na Facebooka,
  • promocję,
  • bieżącą obsługę,
  • nagrody.

A może zaprosisz do konkursu sponsora, który pokryje część wydatków? Przeczytaj jak go do siebie przekonać.

 

4. Koncepcja

Zastanów się nad następującymi sprawami:

  • zasięg konkursu: lokalny, ogólnokrajowy, globalny?
  • typ konkursu: fotograficzny, tekstowy, video, audio, a może jeszcze inny?
  • jaki będzie tytuł i zadanie konkursowe?
  • typ głosowania: anonimowe, po zarejestrowaniu, we współudziale social media?
  • czy będziesz moderował lub premoderował prace?
  • jaki będzie sposób wyboru zwycięzców, czy zaprosisz Jury?
  • jakie będą kategorie konkursowe?
  • jaki będzie adres www konkursu?
  • jakie dane chcesz gromadzić?
  • jakie strony tekstowe umieścisz na stronie konkursowej?
  • czy zaprosisz do współpracy sponsorów/partnerów?
  • czy chcesz zabezpieczyć swój konkurs przed zawodowymi konkursowiczami?
  • jaki będzie harmonogram? jakie etapy?

 

5. Zespół 

Możesz zebrać swój zespół i wymyślić koncepcję konkursu.
Możesz też cedować wszystkie bądź część obowiązków na Agencję Interaktywną lub Reklamową.

Warto zapoznać się również z Raportem: “Efektywność konkursów internetowych w Polsce”

 

6. Technologia

Odpowiedz sobie na pytania:

7. Promocja