Promocja konkursu na Facebooku

Efektywna komunikacja z użytkownikami

Promocję można zacząć, nawet jeżeli konkurs jeszcze nie ruszył.

Wrzuć informację o zbliżającej się akcji na swoją stronę firmową, na blog oraz na fanpage. Nakreśl temat, podaj termin rozpoczęcia i koniecznie poinformuj o nagrodach.

Gdy konkurs się już zacznie oficjalnie zaproś fanów do zabawy, informując o zasadach, nagrodach, zadaniu konkursowym oraz linku gdzie prace będą zbierane/przeglądane. Na fanpage’u przypominaj o akcji każdego dnia, używając do tego następujących metod:

  • informuj o etapach: ogłaszaj kolejny, odliczaj ile dni zostało do zamknięcia (np. koniec wgrywania prac, głosowania, ogłoszenia wyników itp.),
  • podawaj statystyki dotyczące ilości prac, głosów, rankingi,
  • lajkuj, komentuj lub polecaj prace uczestników,
  • dziel się wybranymi pracami np. w formie fotki dnia, fotki tygodnia itp.,
  • zadawaj pytania, które zachęcą fanów do komentowania,
  • odsyłaj do artykułów z innych portali, gdzie napisano o wydarzeniu.

Zgodnie z regulaminem Facebooka nie wolno powiadamiać zwycięzców wyłącznie poprzez posty zamieszczane na fanpage‘u czy poprzez czat. Jeśli jednak informujesz o wyborze zwycięzców na stronie konkursu lub w aplikacji możesz dodatkowo informować o tym na swoim fanpage.

 

Narzędzia promocji

Zapraszanie poprzez wbudowane narzędzia

Jeżeli w konkursie uczestnicy mogą się zalogować przez Facebooka, można skorzystać z funkcji “Zaproś znajomych”. Sprawdź jak działa ta funkcja w aplikacji Competizer (prawy górny róg).


Stwórz wydarzenie na Facebook’u i dodatkowo wypromuj swoją akcję

Jeżeli konkurs wiąże się także z konkretnym eventem w świecie realnym, np. wystawą czy warsztatem, dobrym krokiem będzie założenie odpowiedniego wydarzenia w obrębie Twojego fanpage‘a.

Komunikację z Uczestnikami możesz wtedy prowadzić bezpośrednio na stronie tego wydarzenia. Zaproszeni przez Ciebie użytkownicy będą mogli zachęcić kolejne osoby do wspólnej zabawy. O utworzonym wydarzeniu możesz informować na swoim fanpage’u.

Dodatkowo, jeżeli akcja jest cykliczna, wydarzenie na Facebooku można łatwo powtórzyć i zaprosić uczestników poprzedniej akcji.

 

Konkurs jako tab lub canvas app

Jeżeli uruchomiłeś konkurs jako aplikację an Facebooku, koniecznie dodaj ją jako zakładkę  (tab) do swojego fanpage‘a. Dodatkowo zmień kolejność tak, aby informacja o konkursie była widoczna.

Niestety zakładki nie są widoczne dla użytkowników aplikacji mobilnych. Jest jednak na to rada: zadbaj o to, aby informacje o konkursie pojawiły się także w treści Twojego fanpage‘a – jako posty z odpowiednimi linkami do strony www konkursu. W takim przypadku po kliknięciu w link użytkownik mobilny zostanie przeniesiony do przeglądarki i także będzie miał możliwość wzięcia udziału w konkursie.

Konkurs jako canvas app jest dostępny w wynikach wyszukiwania i na liście Facebookowych aplikacji. Dla aplikacji canvas można dodać osobny adres dla użytkowników mobilnych.

 

A jak zaprosić do zabawy nowych użytkowników i zmienić ich w fanów swojej strony?

Rozejrzyj się za grupami na Facebooku, które odpowiadają charakterystyce zdefiniowanego przed uruchomieniem akcji targetu. W większości przypadków będziesz musiał poprosić administratorów grup o pozwolenie na promocję swojego konkursu.

 

Kampania reklamowa na Facebook’u

Rozpocznij płatną kampanię. Możesz promować posty lub stworzyć reklamę. Ściśle wybierasz grupę docelową uwzględniając: lokalizację, wiek, płeć, zainteresowania i powiązania.

about author

admin

related articles