Zespół ds. organizacji konkursu

Jak zbudować zespół?

Kogo warto zatrudnić?

Co zlecić na zewnątrz?

Kilka faktów z Raportu:

Zgodnie z przeprowadzoną ankietą, aż 80% skutecznych konkursów powstało przy współpracy z agencją interaktywną.

 

Były one angażowane aż trzy razy częściej niż w pozostałych konkursach.

 

Nad skutecznością kampanii pracowali również: marketingowiec i grafik (zatrudnieni w ponad dwóch trzecich przypadków), copywriter (zatrudniony w dwóch trzecich przypadków), agencja reklamowa i prawnik (zatrudnieni w połowie przypadków).

 

Konkurs, w którym prace są oraz oceniane przez jurorów ma większy prestiż. Przekłada się on na wymierne korzyści sprzedażowe. Jurorzy byli cztery razy częściej zapraszani do konkursów, które osiągnęły cele sprzedażowe.

 

Warto również poświęcić czas na selekcję prac pod kątem zgodności z regulaminem. Dobry temat konkursu skierowany do właściwej grupy docelowej oraz sprawna moderacja zapewniają wysoki poziom konkursu i zwiększają zaufanie do marki.

 

 

Role podczas organizacji konkursu

 

Zakres czynności podstawowych:

  1. Organizator – jako koordynator całej akcji i podmiot odpowiedzialny formalnie.

  2. Marketingowiec – opracowanie lub współtworzenie koncepcji i nadzór nad poprawnością realizowanych celów.

Zakres czynności merytorycznych:

  1. Grafik – opracowanie grafiki na potrzeby strony konkursowej, aplikacji na Facebook’a, banerów, ulotek itp

  2. Copywriter – dostarczenie kompletu tekstów.

  3. Prawnik – opracowanie regulaminu konkursu, nadzór prawny.

  4. Media planer – promocja konkursu.

  5. LUB Agencja interaktywna / reklamowa, która zapewni kompleksową usługę związaną z czynnościami merytorycznymi.

Dodatkowo:

  1. Jurorzy – dobrze dobrani podniosą prestiż akcji.
  2. Partnerzy/Sponsorzy – jako źródło finansowania i promocji.

about author

admin

related articles