Zanim uruchomisz, zastanów się nad następującymi aspektami organizacji konkursów :
1. Cele
Odpowiedz sobie na pytania:
- Dlaczego zdecydowałeś się na organizację konkursu?
- Co chcesz osiągnąć?
- Co będzie dla Ciebie sukcesem?
Pamiętaj aby określając cele nie zapomnieć o Misji własnej firmy, którą jakiś czas temu sobie pewnie zdefiniowałeś.
Masz zdecydowanie większą szansę powodzenia realizacji celów, dla których decydujesz się uruchomić konkurs jeżeli będą one zgodne z Misją Twojej firmy.
Oto przykładowa lista celów, dla których organizuje się różne akcje marketingowe, w tym konkursy.
2. Target
Odpowiedz sobie na pytania:
- Do kogo kierujesz swoją akcję?
- Kto będzie odbiorcą komunikatu?
- Czym charakteryzuje się dana grupa?
Im dokładniej to sprecyzujesz, tym łatwiej będzie znaleźć odpowiednie narzędzia promocyjne, a efekt końcowy (realizacja celów) będzie skuteczniejszy.
3. Budżet
Planując, uwzględnij:
- wydatki na stworzenie i utrzymanie strony konkursowej i/lub aplikacji na Facebooka,
- promocję,
- bieżącą obsługę,
- nagrody.
A może zaprosisz do konkursu sponsora, który pokryje część wydatków? Przeczytaj jak go do siebie przekonać.
4. Koncepcja
Zastanów się nad następującymi sprawami:
- zasięg konkursu: lokalny, ogólnokrajowy, globalny?
- typ konkursu: fotograficzny, tekstowy, video, audio, a może jeszcze inny?
- jaki będzie tytuł i zadanie konkursowe?
- typ głosowania: anonimowe, po zarejestrowaniu, we współudziale social media?
- czy będziesz moderował lub premoderował prace?
- jaki będzie sposób wyboru zwycięzców, czy zaprosisz Jury?
- jakie będą kategorie konkursowe?
- jaki będzie adres www konkursu?
- jakie dane chcesz gromadzić?
- jakie strony tekstowe umieścisz na stronie konkursowej?
- czy zaprosisz do współpracy sponsorów/partnerów?
- czy chcesz zabezpieczyć swój konkurs przed zawodowymi konkursowiczami?
- jaki będzie harmonogram? jakie etapy?
5. Zespół
Możesz zebrać swój zespół i wymyślić koncepcję konkursu.
Możesz też cedować wszystkie bądź część obowiązków na Agencję Interaktywną lub Reklamową.
Warto zapoznać się również z Raportem: “Efektywność konkursów internetowych w Polsce”
6. Technologia
Odpowiedz sobie na pytania:
- Czy konkurs przeprowadzić na Facebooku czy jako strona internetowa?
- Chcesz budować stronę od podstaw? Z jaką funkcjonalnością?
- Czy może skorzystasz z gotowych narzędzi, które można szybko i łatwo dostosować do potrzeb np. Platforma Comeptizer?
- Czy strona powinna być responsywna, dostosowana do urządzeń mobilnych?
- Masz czas na moderację lub koniecznym będzie pre-moderacja?
7. Promocja