Konkurs na Facebooku czy na stronie internetowej?

Konkursy internetowe można zorganizować na różne sposoby. Jeśli w konkursie mają być prezentowane prace konkursowe oraz chcemy udostępnić je do głosowania, komentowania, polecania w mediach społecznościowych będzie potrzebna dedykowana strona. Może to być zwykła strona (lub część podstawowego portalu) lub aplikacja na Facebooku.

Co wybrać?

Konkurs jako strona internetowa z elementami zintegrowanymi z Facebook’iem (logowanie, komentarze, lajki)

Zalecane, gdy poprzez akcję chcesz zrealizować następujące cele:

  • Wsparcie sprzedaży.
  • Wsparcie w działaniach SEO.
  • Przychód z reklam.
  • Wejście na rynek z nową usługą, produktem lub ideą.
  • Tworzenie własnej platformy konkursowej, na której użytkownicy mają swoje profile i łatwo mogą brać udział w kolejnych akcjach.

Zalety:

  • Konkurs dostępny dla każdego użytkownika internetu.
  • Cała powierzchnia strony dostępna dla własnego brandu lub do umieszczenia np. bannerów sponsorów.
  • Istnieje możliwość zintegrowania z własną stroną, np. w celu przedstawienia oferty.
  • Wykorzystanie Social Media do zwiększenie ruchu  poprzez lajki, komentarze i polecenia.
  • Bardzo dobra indeksacja strony poprzez wyszukiwarki – stronę czy prace konkursowe będą dostępne w popularnych wyszukiwarkach.

Konkurs na Facebook’u i jako strona internetowa

Zalecane, gdy poprzez akcję chcesz zrealizować cele takie jak opisane wcześniej, a dodatkowo:

  • Startujesz na Facebooku, masz pomysł na jego prowadzenia, a dzięki konkursowi chcesz znaleźć pierwszych fanów.
  • Jeśli już działasz na Facebooku i szukasz pomysłu jak skuteczniej docierać do grupy docelowej na Facebooku i angażować ich w działania marki.
  • W organizacji konkursu bierze kilka podmiotów i każdy z nich chce promować konkurs na swojej zakładce na Facebooku, ale żadna zakładka nie ma być szczególnie wyróżniona. Wtedy poprzez działania promocyjne i polecanie prac domyślnie użytkownicy będą kierowani na stronę internetową.

Zalety:

  • Konkurs dostępny i dla fanów Facebooka i dla tych, którzy z niego nie korzystają.

Wady:

  • Projektując stronę trzeba pamiętać, że będzie się wyświetlać w ograniczonej powierzchni na Facebooku lub na całej szerokości okna przeglądarki w wersji strony internetowej.

Konkurs na Facebook’u jako zakładka strony brandu (tab)

Zalecane, gdy:

  • Twoja grupa docelowa “siedzi” na Facebooku.
  • Na prowadzonym przez Ciebie fanpage’u swojej firmy/produktu czy usługi chcesz zwiększyć ilość fanów/lików/komentarzy.

Zalety:

  • Można nawoływać do lajkowania strony brandu lub nawet to wymuszać, poprzez udostępnienie konkursu tylko tym, którzy zalajkowali.

  • Aplikacja konkursowa umieszczona jest pod stroną brandu.

Wady:

  • Konkurs jest dostępny tylko dla użytkowników Facebooka.
  • Do dyspozycji mamy tylko ograniczoną powierzchnię, nad aplikacją wyświetla się nagłówek Facebooka, po prawej mogą być reklamy, również stopka jest Facbookowa.
  • Zakładka nie jest wyświetlana na stronie firmowej Facbooka w mobilnej aplikacji Facebooka. Aby dotrzeć z konkursem również do użytkowników mobilnych trzeba dodawać posty z linkiem do konkursu.

Konkurs na Facebook’u jako aplikacja canvas

Zalecane, gdy:

  • Chcesz promować ideę, misję firmy docierając do tej części grupy docelowej, która korzyta z Facebooka.
  • Konkurs ma być długotrwały, aktualizowany (np. dokładane nowe zadania).
  • Konkurs, idea, temat, brand jest popularny i organizator liczy na to, że będzie wyszukiwany przez użytkowników.

Zalety:

  • W porównaniu z zakładką aplikacja canvas może wykorzystać większą powierznię przeglądarki, oprócz nagłówka i prawej kolumny od Facebooka.
  • W ramach ustawień na Facebooku można ustawić alternatywny adres konkursu dla użytkowników mobilnych, dzięki czemu konkurs jest widoczny na liście aplikacji również na urządzeniach mobilnych.

Wady:

  • Ograniczona możliwość promocji własnego brandu (aplikacja jest w obrębie strony Facebook).
  • Aplikację nie przypisuje się do konkretnego fanpage’a, więc w samym konkursie nie wyświetla się nazwa gospodarza ani możliwość jego lajkowania. Można natomiast te elementy zawrzeć w samej aplikacji.
  • Konkurs jest dostępny tylko dla użytkowników Facebooka. Aby wziąć udział w konkursie należy zgodzić się na używanie aplikacji. Nie wszyscy zdecydują się na ten krok. Nawet połowa potencjalnych użytkowników może w tym momencie zrezygnować.

about author

admin

related articles