Sponsor konkursu potrzebny od zaraz!

Zanim chwycisz za telefon lub napiszesz maila z informacją o swoim konkursie – zastanów się jaki realny zysk ze współpracy będzie miał Twój partner. Istnieje duża szansa, iż przemawiając językiem korzyści – osiągniesz swój cel i zdobędziesz sponsora.

 

Oto kilka podpowiedzi jakie korzyści może osiągnąć sponsor Twojego konkursu:

  • Reklamę swojej marki i produktów.
  • Wartościową bazę użytkowników (leady).
  • Dodatkowy ruch na swojej stronie.
  • Social Media marketing i efekt SEO.

Konkretne benefity osiągniesz stosując kilka sprawdzonych metod i narzędzi. Poniżej podpowiadamy co można zaproponować i jak to zakomunikować. Poniższe rady najlepiej ubrać w prezentację i wraz z podstawowymi informacjami o konkursie przesłać jako ofertę potencjalnemu kandydatowi na sponsora 🙂

 

1. Pokaż layouty strony konkursowej z zaznaczoną powierzchnią reklamową.  Często bywa, że sponsor dostarcza własne banery – musi jednak wiedzieć jaką masz politykę ich publikacji. Dołącz więc specyfikację dotyczącą banerów uwzględniając: rozmiar i maksymalną wagę.

Konkurs: Powierzchnia reklamowa dla sponsora

 

2. Zaproponuj podstronę w ramach strony konkursowej z dowolnym contentem sponsora np: nazwą firmy, logotypem, opisem, zdjęciami, informacjami o sponsorowanych nagrodach, własnej ofercie, stronach w mediach społecznościowych.

Konkurs: Strona dla Sponsora

 

3. Dobrze będzie też odebrana propozycja zaimplementowania widgetu sponsora z Social Media lub z kanału RSS.

Konkurs: Widgety Sponsora

 

4. Przy rejestracji możesz zaproponować dowolne pytanie od sponsora np: “Jakiej marki aparatu fotograficznego używasz?” lub “Zgadzam się na otrzymywanie oferty od FIRMY X”

Konkurs: Dowolne pytanie od Sponsora

 

5. Jeżeli pozwoli Tobie na to narzędzie, z którego korzystasz – zaproponuj też dedykowaną stronę z contentem sponsora lub banerem, która pojawi się np po rejestracji bądź wgraniu pracy konkursowej – można na niej przemycić dobre treści reklamowe lub odnośniki zewnętrzne.

Konkurs: Strona po rejestracji lub wgraniu pracy

 

6. Sponsorzy chętnie dają nagrody. Spraw aby Twoi uczestnicy rzeczywiście dowiedzieli się, kto je sponsoruje. Napisz o tym w regulaminie, zaprezentuj na stronie sponsora oraz na stronie startowej konkursu. Możesz też stworzyć oddzielą stronę poświęconą nagrodom, lub też wspomnieć o nich w mailingu zapraszającym do konkursu.

Konkurs: Product seeding i product placement

 

7. Po zakończeniu konkursu koniecznie prześlij swojemu sponsorowi podsumowanie akcji ze statystykami i podziękowaniem za udział. Być może zyskałeś partnera do następnych konkursów 🙂

 

Powodzenia!

about author

admin

related articles