Sponsor konkursu potrzebny od zaraz!
Zanim chwycisz za telefon lub napiszesz maila z informacją o swoim konkursie – zastanów się jaki realny zysk ze współpracy będzie miał Twój partner. Istnieje duża szansa, iż przemawiając językiem korzyści – osiągniesz swój cel i zdobędziesz sponsora.
Oto kilka podpowiedzi jakie korzyści może osiągnąć sponsor Twojego konkursu:
- Reklamę swojej marki i produktów.
- Wartościową bazę użytkowników (leady).
- Dodatkowy ruch na swojej stronie.
- Social Media marketing i efekt SEO.
Konkretne benefity osiągniesz stosując kilka sprawdzonych metod i narzędzi. Poniżej podpowiadamy co można zaproponować i jak to zakomunikować. Poniższe rady najlepiej ubrać w prezentację i wraz z podstawowymi informacjami o konkursie przesłać jako ofertę potencjalnemu kandydatowi na sponsora 🙂
1. Pokaż layouty strony konkursowej z zaznaczoną powierzchnią reklamową. Często bywa, że sponsor dostarcza własne banery – musi jednak wiedzieć jaką masz politykę ich publikacji. Dołącz więc specyfikację dotyczącą banerów uwzględniając: rozmiar i maksymalną wagę.
2. Zaproponuj podstronę w ramach strony konkursowej z dowolnym contentem sponsora np: nazwą firmy, logotypem, opisem, zdjęciami, informacjami o sponsorowanych nagrodach, własnej ofercie, stronach w mediach społecznościowych.
3. Dobrze będzie też odebrana propozycja zaimplementowania widgetu sponsora z Social Media lub z kanału RSS.
4. Przy rejestracji możesz zaproponować dowolne pytanie od sponsora np: “Jakiej marki aparatu fotograficznego używasz?” lub “Zgadzam się na otrzymywanie oferty od FIRMY X”
5. Jeżeli pozwoli Tobie na to narzędzie, z którego korzystasz – zaproponuj też dedykowaną stronę z contentem sponsora lub banerem, która pojawi się np po rejestracji bądź wgraniu pracy konkursowej – można na niej przemycić dobre treści reklamowe lub odnośniki zewnętrzne.
6. Sponsorzy chętnie dają nagrody. Spraw aby Twoi uczestnicy rzeczywiście dowiedzieli się, kto je sponsoruje. Napisz o tym w regulaminie, zaprezentuj na stronie sponsora oraz na stronie startowej konkursu. Możesz też stworzyć oddzielą stronę poświęconą nagrodom, lub też wspomnieć o nich w mailingu zapraszającym do konkursu.
7. Po zakończeniu konkursu koniecznie prześlij swojemu sponsorowi podsumowanie akcji ze statystykami i podziękowaniem za udział. Być może zyskałeś partnera do następnych konkursów 🙂
Powodzenia!