Adresy internetowe dla konkursów
1. Można uruchomić wiele konkursów w ramach jednej domeny.
To rozwiązanie jest dobre, jeśli planujesz dwa lub więcej konkursy. Mogą to być konkursy cykliczne lub niezależne. Możesz zarejestrować nową domenę (tzn. mycompetitions.com) dla wszystkich konkursów lub poddomeny w domenie głównej (competitions.mycompany.com).
Przykłady:
- mycompetitions.com/competition1,
- mycompetitions.com/competition2
lub
- competitions.mycompany.com/competition1,
- competitions.mycompany.com/competition2.
Plusy: Konfigurujesz domenę tylko raz, a następnie używasz jej w wielu konkursach.
Wady: długi adres
2. Każdy konkurs w osobnej domenie.
Tego typu rozwiązanie jest dobre, jeśli przygotowujesz autonomiczną kampanię i chcesz mieć znaczącą nazwę domeny.
Przykłady:
- Dla pierwszgo konursu rejestrujesz domenę, np.: your1competition.com.
- Dla drugiego konkursu rejestrujesz kolejną, inną: np your2competition.com
Plusy: domena konkursowa będzie specyficzna i łatwa do zapamiętania.
Wady: Musisz zarejestrować i utrzymywać każdą domenę tak długo aż strona konkursowa będzie online. Preferowana nazwa domeny może być już zajęta. Musisz ustawić aplikację na Facebook’a dla każdej nowej domeny.
3. Alternatywa.
Tworzenie subdomen w domenie, różne dla każdego konkursu:
Przykład:
- competition1.yourdomain.com
- competition2.yourdomain.com
Plusy: To bezpłatne i łatwiejsze rozwiązanie.
Wady: Długi adres internetowy.