Polskie prawo a product placement

W Polskich filmach i serialach, product placement, czyli lokalnie produktu i reklama podświadoma zaczął wybiegać poza kontrolę. Panie w serialach rozmawiając o kawie wymawiały nazwę producenta, mówiąc o kredytach panowie polecali sobie kredyt w konkretnym banku. Prawidłowo poprowadzony product placement powinien być zrobiony delikatnie, najlepiej tak aby widz nawet nie zdawał sobie z tego sprawy. Jeden szczegółowe zbliżenia na konkretne produkty i ostentacyjne rozmowy bohaterów na ich temat zaczęły irytować widownię. Nie było to w ogóle regulowane polskim prawem, aż do 2011 roku, gdy nastąpiła nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji, która w końcu wprowadziła pojęcie lokowanie produktu i lokowanie tematu. Lokowanie tematu zostało przez prawo zabronione. Lokowanie produktu zaś, dozwolone zostało w filmach, serialach, audycjach sportowych i programach rozrywkowych, za wyjątkiem programów przeznaczonych dla dzieci. Audycje które zawierają lokowanie produktu, muszą być odpowiednio znakowe i informować widza, że dany program będzie takowe zawierać.

about author

admin

related articles