Nowy regulamin publikowania konkursów na Facebooku

Niedawno Facebook zmienił swoje podejście do promocji i konkursów organizowanych na stronach firmowych. Nie jest już wymagana aplikacja do przeprowadzania konkursów. Oznacza to, że wszystkie te szybkie i proste konkursy na  timelinach firmowych są już legalne i zgodne z zasadami Facebooka.

Jako administrator strony firmowej teraz możesz:

  • zbierać prace konkursowe jako wpisy użytkowników, komentarze lub lajki
  • zbierać prace konkursowe jako wiadomości prywatne
  • wykorzystać lajki jako mechanizm głosowania.

Niektóre działania nie są dozwolone :

  • zachęcanie do wzięcia udziału w promocji przez udostępnianie , lajkowanie, polecanie  na ich osobistej osi czasu lub ich przyjaciół
  • zachęcanie do oznaczania siebie na zdjęciach, jeśli nie są faktycznie na nich przedstawieni (czyli można się oznaczać na portretach czy zdjęciach grupowych, a nie np. na zdjęciu produktu).

Jeśli chcesz uruchomić w pełni legalny konkurs na Facebooku pamiętaj o utworzeniu i opublikowaniu oficjalnych zasad, mówiących kto może w nim uczestniczyć i jak. Facebook życzy też sobie informowania, że promocja  nie jest w żaden sposób sponsorowana, popierana ani przeprowadzana przez serwis Facebook ani z nim związana a także pełne zwolnienie serwisu Facebook z odpowiedzialności przez każdego uczestnika.
Upewnij się także, że działanie jest zgodne z polskim prawem dotyczącym loterii, konkursów i promocji.

Marketingowe rady Facebooka

Przeprowadź konkurs lub rozdanie:

  • wprowadajac nowy produkt,
  • aby zwiększyć sprzedać,
  • aby wypromować otwarcie nowej lokalizacji,
  • aby promować swoją misję ,
  • aby stwarzać potrzebę swoich produktów lub usług .

Ogłoszenie o konkursie uzupełnij atrakcyjną grafiką, spójną z Twoją marką, aby zyskać jak największą widoczność i zaangażowanie.
Korzystaj z płatnych reklam, aby zwiększyć zasięg.
Opracuj jak najprostsze zasady i upewnij się, czy uda się obsługiwać wszystkie wpisy i całą kampanię tylko poprzez posty na osi czasu strony. Krótkoterminowe akcje sprawdzą się najlepiej.

Konkursy wprost na osi czasu czy za pośrednictwem aplikacji?

Potrzeba organizowania konkursów na stronach Facebooka była tak silna, że organizowano je jeszcze przed zmianami w polityce Facebooka. Z pewnością i teraz nie trzeba nikogo do nich namawiać, gdyż są proste i szybkie, a pozwalają angażować użytkowników, budować świadomość marki i spełniać inne cele marketingowe.

Ale są pewne wady tego prostego rozwiązania :

  • użytkownicy nie mają okazji wyrazić zgody, na przykład na otrzymywanie newslettera
  • trudno zmieścić zasady i przepisy prawne w jednym atrakcyjnym wpisie, trudniej też prowadzić konkurs od otwarcia do ogłoszenia zwycięzców w sposób jasny i łatwy do znalezienia na osi czasu
  • moderacja prac i wybór zwycięzcy mogą być trudne, jeśli będzie więcej niż kilka uczestników i prac konkursowych
  • wiadomości, w których prosimy o komentarze lub lajki staną raczej niskio w Rankingu Facebooka, co oznacza, że dotrą one do mniejszej widowni i ich promocja będzie droższa.

Jeżeli którykolwiek z powyżych problemów jest dla Ciebie istotny – mamy dla Ciebie rozwiazanie: konkursy i loterie wciąż mogą być zarządzane przez aplikacje .

Za pomocą dedykowanej aplikacji konkursowej :

  • zbudujesz bazę użytkowników zgodnie z prawem
  • zbierzesz prace konkursowe w sposób ustrukturyzowany
  • prace tworzone przez użytkowników do konkursu mogą być dobrą zawartością dla SEO
  • możesz zarabiać poprzez publikację reklam lub polegać na wsparciu sponsorów
  • możesz obrandować konkurs zgodnie wg własnych potrzeb
  • przeprowadzisz konkurs z bardziej zaawansowanymi zasadami
  • przeprowadzisz  większe i dłuższe kampanie
  • łatwiej będzie moderować wpisy i użytkowników
  • łatwiej będzie zarządzać pracami i wybierać zwycięzców
  • możesz zdobyć fanów poprzez wymaganie lajkowania
  • będziesz mieć dużo więcej miejsca na zaprezentowanie nagród, zasad, jurorów, sponsorów, regulaminów i wszelkie inne informacje
  • umożliwisz uczestnikom promować swój konkurs, poprzez udostępnianie swoich wpisów również poprzez pozostałe media społecznościowe, e-mail lub komunikator
  • umożliwisz uczestnikom zaprosić do 50 swoich znajomych na Facebooku od razu do aplikacji
  • możesz połączyć konkurs ze swoją stroną internetową lub ofertą.

Ponadto aplikacja będzie dobrym rozwiązaniem:

  • jeśli masz zamiar promować konkurs poza Facebookiem
  • jeśli zależy Ci na prestiżu Twojego konkursu
  • jeśli zależy Ci na wizerunku Twojej firmy.

Comments are closed.