Czy reklamy zawierają treść?

Kolejny kryterium, które możemy zastosować, analizując rodzaje współczesnej reklamy, to sposób przekazu. Bardzo popularna aktualnie forma, to zaangażowanie gwiazdy, która automatycznie staje się twarzą danej marki. Ludzie ufają sławnym, śledzą meandry ich życia, ponieważ są zazdrośni. Bardzo często sami chcieliby żyć jak ulubiony aktor czy piosenkarka, ponieważ marzą o sławie i wielkich pieniądzach. Nabycie produktu, który reklamuje gwiazda, niejako zbliża nas do niej, sprawia, że chociaż w drobnym procencie możemy zakosztować prowadzonego przez nią życia. Poza tym osoby publiczne często wzbudzają zaufanie odbiorcy, zwłaszcza, gdy grana przez nich postać to bohater pozytywny. Ludzie często identyfikują aktora z odgrywaną przez niego rolą, dlatego też ufają „tym dobrym” i święcie wierzą, że aktor odgrywający taką postać, nie mógłby ich oszukać. Jest to podejście stricte psychologiczne, oparte na wieloletnich badaniach, których wyniki potwierdza skuteczność reklam, w którym występują gwiazdy. Oczywiście, taki sposób przekazu ma również swoje złe strony. Przede wszystkim, zaangażowanie słynnej postaci generuje koszty, na które mogą sobie pozwolić tylko potentaci, po drugie, równie chętnie obdarzamy gwiazdy zaufanie, co im je odbieramy. Osoba lubiana może szybko stracić w oczach fanów przez nawet niewielki skandal i wtedy cała, kosztowna kampania, okazuje się nieskuteczna.

about author

admin

related articles