Przykładowe powiadomienie dla użytkowników komputerów

Przykładowe powiadomienie dla użytkowników komputerów
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Przykładowe powiadomienie dla użytkowników komputerów

Twój plan powinien także zawierać przykładowe powiadomienie dla użytkowników komputerów, co czasem może być trudne. Twój komunikat powinien zawierać dość informacji, aby pełnoprawni użytkownicy zrozumieli, co się dzieje. Muszą wiedzieć:

które usługi zostały wyłączone czemu uprzykrzasz im życie zwykłych czynności będą niemożliwe do wykonania kiedy usługi zostaną przywrócone co powinni zrobić (łącznie z pozostawieniem cię w spokoju, abyś mógł się skupić na reakcji)

że wiesz, iż uprzykrzasz im życieG że robisz wszystko, co w twojej mocy, aby rozwiązać problem że później poinformujesz ich o wszystkich szczegółach.Rzeczy oczywiste dla ciebie nie muszą być oczywiste dla twoich użytkowników (mogą nawet nie rozumieć, dlaczego intruz w sieci to coś niepożądanego). Napisanie odpowiedniego komunikatu (patrz rysunek 27.3) to niełatwa sprawa, zwłaszcza jeśli jesteś zajęty i zmęczony.

Jeśli chodzi o pozostałych pracowników ludzi z innych ośrodków komputerowych, działu prawnego, działu nadzoru, działu public relations czy działu ochrony plan musi określać, kto powinien zostać powiadomiony. Czy należy zadzwonić do działu prawnego? Jeśli tak, z kim należy rozmawiać? Którzy ludzie są administratorami innych sieci w twojej organizacji? W incydencie z robakiem Morrisa w 19 roku przynajmniej jedno z dużych laboratoriów rządowych musiało rozdawać przychodzącym do pracy ludziom ulotki z pytaniem „Czy jesteś administratorem systemu?”, ponieważ strażnicy nie wiedzieli nawet tego, którzy pracownicy są administratorami, nie mówiąc już o tym, jak się z nimi skontaktować.

Pomyśl nad tym, jak roześlesz swój komunikat. Jeśli wyślesz go pocztą elektroniczną, intruz może go zauważyć. Nawet jeśli wiesz, że twój system jest czysty, nie możesz zakładać, że systemy innych nie padły ofiarą ataku. Komunikat nie powinien zawierać nic, o czym nie powinien wiedzieć napastnik. Jeszcze lepiej będzie przekazać go telefonicznie.

about author

admin

related articles